www.cevizagaci.net


Aller au contenu

Menu principal:


Besin Degeri

Ceviz Yetiştiriciliği

Cevizin besin değerini daha iyi kavrayabilmek için 100 gr iç cevizin verdiği 700 Kcal i elde etmek için yenilmesi gereken bazı besinler şöyledir. 300 gr ekmek,950 gr süt,400 gr biftek,1400 gr patates,100 tavuk , 1700 gr portakal.Ceviz ağacı bünyesinde yağ, tuz, albümin, karbonhidratlar, gümüş iyonu, sodyum, potasyum, B1, B2, B3, B6 ve E vitamini barındırır. İç cevizde; yağ, protein, karbonhidrat gibi maddeler, Kalsiyum ve demir gibi elementler, A, B1, B2, C, D, E ve P gibi vitaminler bulunur. Cevizde bulunan doymamış yağlar kandaki kollesterol birikimini önler, kolesterolü düşürdüğü ve kalp sağlığı açısından da yararlı olabileceği klinik araştırmalarla saptanmıştır. 100 gram yenilebilir iç ceviz, yaklaşık 14 gr protein içerir. Bu proteinin büyük bir kısmı sindirilebilir proteindir. Bu özellik vejetaryen beslenmede besin değerinin yüksek olması bakımından cevizin değerini artırmaktadır. Ceviz kolesterol içermez, doymamış yağ içeriği ise yüksektir. Ceviz yağının % 58’ i linolenic asit, % 12’ si ise linolenic asitten oluşur. Bu iki yağ asidi sağlıklı bir yaşam için gereklidir.Ceviz hayvansal protein kaynağı yerine geçebilen ve yüksek oranda doymamış yağ içeren önemli bir bitkisel besin kaynağıdır. Bilimsel araştırmalar diyetli bitki besinleri ile düşük riskli kalp krizi ve kanser arasında anlamlı bir ilişkinin olduğunu göstermiştir. Ceviz sağlıklı beslenmenin bir parçası ve sinir sisteminin başlıca besinidir,nekahat döneminde ve yorgun olanlara sağlık verir. Şeker hastalarının rejiminde de yer alır.

Çocuklarda çok sık rastlanan kansızlığın önlenmesinde, pekmezin yanı sıra demir yönünden zengin kuru meyvelerin de önemli yer tutmaktadır.Bütün bu özelliklerinden dolayı cevizi sofralarımızdan eksik etmemeliyiz.

İnsan vücudunun metabolik faaliyetleri için gerekli olan enerjiyi veren ,gelişmesini ve onarımı sağlayan temel gıda maddelerinden protein ,yağ ve karbonhidratların dışında birçok vitamin ve minerali karşılayan cevizin faydalarını saymakla bitiremeyiz...

Ceviz damarları koruyor
Ceviz, yağlı besinlerin damarlara verdiği zararı azaltıyor.
Cevizin kalp ve damar sağlığı için yararlı olduğu yeni bir araştırmayla daha kanıtlandı. İspanyol uzmanlar tarafından yapılan araştırmaya göre, öğünler sonunda yenen belli miktarda ceviz, yağlı besinlerin damarlara verdiği zararı önlüyor.Amerikan Kardiyoloji Üniversitesi’nin dergisinde yayımlanan araştırmada, 24 kişiye bir hafta boyunca yağ oranı yüksek salam ve peynir içeren öğünler verildi.Araştırmaya katılanların yarısına öğün sonlarında 5 çay kaşığı zeytinyağı, diğerlerineyse 8 adet ceviz verildi. Yapılan testler, hem zeytinyağı hem de cevizin yağlı besinlerin damara verdiği zararı azalttığını gösterdi.Araştırma ayrıca cevizin damarların esnekliğini de koruduğunu ortaya koydu. Cevizin bu özelliğiyle, damar sağlığı için zeytinyağından da faydalı olduğu vurgulandı.Yağlı besinlerin yol açtığı damar sertliği, felç ve kalp hastalıklarının temel nedenleri arasında gösteriliyor.

Yakın zamana kadar ceviz ve bademin yağlı olmaları nedeniyle sağlığa zararlı olduğu sanılıyordu. Ancak yapılan araştırmalar tam tersi sonuçlar gösteriyor: Ceviz ve bademdeki yağlar faydalı yağlardır. Düzenli olarak haftada en az beş defa ceviz-badem yenmesi koroner kalp hastalığı ve kalp krizinden korur. Ayrıca ceviz-badem yiyenlerde diyabet görülme sıklığı da az.Araştırmalar, badem yiyenlerde total kolesterolde yüzde 4-12 oranında düşme olduğunu göstermiştir

Ana Sayfa | Ceviz Yetiştiriciliği | Referanslarımız | SSS | Fiyat-Sipariş | Bize Ulaşın | Ziyaretçi Defteri | Galeri | Kaman | Kaybettiklerimiz | Site Haritası


www.cevizagaci.net LOKMAN AVŞAR FİDANLIĞI | info@cevizagaci.net

Retourner au contenu | Retourner au menu